Termín přihlášek
Přijímačky
Profil oboru
Výuka v ateliéru Tvorba počítačových her probíhá na Střední škole uměleckomanažerské od září 2017. Jako umělecká škola se ve výuce soustřeďujeme zejména na zručnosti související s grafickou stránkou počítačových her jako kupř. character design nebo design prostředí či uživatelského rozhraní. Součástí výuky jsou ale i předměty zaměřené na práci s herním enginem a také na herní design.
Ateliér počítačových her na Střední škole uměleckomanažerské je koncipován volně tak, aby absolventi získali přehled o všech stránkách procesu tvorby počítačové hry. Studenti jsou podporování v užší specializaci na konkrétní část procesu a ke každému studentovi se přistupuje individuálně na základě jeho zájmů a schopností.
Ve výuce spolupracujeme s živou brněnskou herní komunitou, součástí výuky jsou tak i různé přednášky a workshopy s místními tvůrci počítačových her, kteří mají světové jméno.
Profil absolventa
Absolvent ateliéru Tvorba počítačových her na Střední škole uměleckomanažerské rozumí celkovému procesu tvorby počítačové hry od preprodukční fáze až po uvedení finálního produktu na trh. Také se orientuje v systému jednotlivých pracovních pozicí v rámci herního průmyslu a zná pracovní náplně jednotlivých profesí.
Cílem studia v ateliéru Tvorba počítačových her je připravit absolventy k uplatnění na pracovním trhu v oboru tvorby počítačových anebo k dalšímu studiu souvisejících oborů na vysoké škole. Studium je koncipováno tak, že absolventi mají široké znalosti a zručnosti z celého oboru a během studia se mohou specializovat na konkrétní profesi, které se chtějí v budoucnu věnovat.
Termín přihlášek
Přijímačky
Profil oboru
Vzdělávací program Animace a Game Art využívá pro animaci jak klasických výtvarných technik tak rozvíjí vzdělávání založené na nových technologiích a s nimi souvisejících technických a uměleckých postupech, které vedou absolventa k tvůrčí samostatnosti, kreativitě a dobrému uplatnění na současném trhu práce.
Zaměření oboru: kreslená a loutková animace, počítačové modelování a animace, digitální a klasická fotografie grafický design, zvuková tvorba, práce v nahrávacím studiu, tvorba jednoduchých počítačových her, příprava na vysoké školy umělecky a humanitně zaměřené
Profil absolventa
Absolventi denní formy vzdělávacího programu Animace a Game Art mají potřebné vědomosti a dovednosti, které jim umožňují samostatně pracovat v oblasti výtvarné přípravy a realizace animovaných filmů a počítačových her a případně pokračovat ve studiích na vyšším typu škol. Absolventi jsou zejména připraveni k pokračování ve studiu na Vyšší odborné škole grafické v Jihlavě, kde díky propojení učebních osnov mohou být přijati rovnou do druhého ročníku.
Uplatnění absolventa: výtvarník animovaného filmu, animátor, game artist (navrhování herní grafiky), výtvarník, grafik reklamních agentur nebo podnikových propagačních oddělení, designér, modelář ve vývojových odděleních podniků, učitel v mimoškolních uměleckých zařízeních, další studium na vyšších nebo vysokých školách uměleckého zaměření.
Termín přihlášek
Přijímačky
Profil oboru
Středoškolský obor s maturitou zaměřený na tvorbu deskových a digitálních her.
V rámci oboru pro žáky vytváříme kreativní a dynamické prostředí, zavádíme do výuky prvky gamifikace a umožňujeme každému studentovi, aby si vybral své zaměření v rámci herní tvorby. Zároveň dbáme na výuku dovedností potřebných ve 21. století, jako jsou skupinová spolupráce, schopnost sebeprezentace a projektové myšlení.
Náš ateliér spolupracuje s řadou brněnských herních studií, které mají světový dosah. Profesionálové z praxe tak mohou se studenty Game artu sdílet své zkušenosti a žáci dostávají unikátní příležitost dívat se pod ruce vývojářům světové špičky.
Profil absolventa
Tvorba počítačových her je nejvýdělečnějším kreativním průmyslovým odvětvím současnosti, které již ve svých výdělcích několikanásobně překonalo i zaběhlý filmový svět.
Obor Game art umožňuje studentům stát se součástí tohoto nového, fascinujícího a rychle se rozvíjejícího prostředí. Žáci se budou vzdělávat v herním designu, 2D & 3D grafice a vyprávění. Naučí se technické aspekty herního vývoje jako práci v herních enginech, základy programování, tvorbu a design zvuku atd.
Všechny tyto znalosti budou kombinovat do tvorby imerzivních ucelených her. Učení probíhá především samotnou tvorbou her, žáci tak ze školy odejdou s portfoliem kvalitních prací využitelných pro vysoké školy i zaměstnavatele.
Termín přihlášek
Přijímačky
Profil oboru
4letý umělecký studijní obor vzdělání s maturitní zkouškou.
Studium je zaměřeno na získání praktických dovedností pro tvorbu herní grafiky pro počítačové, mobilní a stolní hry. Studenti získají znalosti potřebné pro tvorbu herního prostředí, interaktivních prvků i doprovodných propagačních materiálů. Budou rozvíjet cit pro herní design, animaci a logické myšlení potřebné pro tvorbu her.
Studenti pracují např. v programech Adobe Indesign, Animate CC, After Effects CC, Photoshop, Google Sketchup a Brackets.
Profil absolventa
Absolvent je schopen samostatného i týmového vývoje počítačových her, ať již jde o návrhy a zpracování herních prvků, návrhy postav a prostředí, plakát, trailer, herní karty aj. Bude vybaven potřebnými znalostmi z oblasti programování grafiky, umělé inteligence, vytváření 2D i 3D grafického obsahu a implementace uživatelských rozhraní.
Termín přihlášek
Přijímačky
Profil oboru
V našem oboru se věnujeme primárně programování počítačových a webových aplikací. V rámci tvorby her se pak snažíme tyto znalosti využít při vývoji jak 2D, tak 3D her. V předmětech zabývajících se vývojem her se věnujeme hlavně technické stránce hry a výuka je více praktická než teoretická. Tvorbu her provádíme v herním enginu Unity3D. Díky znalostem programování si žáci píší vlastní skripty pro své hry. Co se týče grafické stránky hry, tu u nás řeší především studenti zaměření Multimédia a digitální design, který tuto tematiku zahrnuje do své výuky.
Mezi základní dovednosti, které se student během studia naučí, patří např. schopnost porozumět a vytvářet vlastní algoritmy, tvorba webových stránek pomocí HTML 5 a CSS 3, orientace v hardwarovém a softwarovém vybavení počítače a v neposlední řadě i základní znalost počítačových sítí. Pro tvorbu složitějších a náročnějších projektů je však nutné znát i jiné technologie. Proto se student seznámí i s možnostmi oživení webových stránek pomocí programovacích jazyků JavaScript a PHP. S tím souvisí i znalost aktuálních možností ukládání dat pomocí databázových systémů, které jsou rovněž součástí studijního plánu; konkrétně v současnosti ještě stále nejvíce využívaný jazyk SQL a jeho aktuálně největší konkurent mongoDB. Vývoj desktopových aplikací je vyučován v jazycích Java a C++ a u mobilních aplikací je pak zaměřen na operační systém Android. Významným zpestřením oboru je výuka programování 2D a 3D počítačových her v prostředí Unity, v němž je vytvořena řada současných herních hitů, jako je např. Hearthstone: Heroes of Warcraft, Cities: Skyline nebo Angry Birds. Vývoj her je doplněn virtuální realitou.
Kromě oborových předmětů získá student výtvarnou průpravu, základy umělecké a průmyslové fotografie. Seznámí se s dějinami výtvarné kultury, marketingem a teorií reklamy. Pronikne rovněž do tajů robotiky. Má také možnost vyzkoušet si práci v týmu – buď s dalšími vývojáři, nebo v rámci mezioborové spolupráce se studenty zaměření „Multimédia a digitální design“ a „Mediální tvorba“.
Profil absolventa
Student zaměření „Vývoj multimediálních aplikací“ se seznámí s technologiemi, jejichž výběr je odvozen z aktuálního stavu poptávky IT firem. Systém výuky je nastaven tak, aby si žák jednotlivé technologie osvojil do té míry, že je bude schopen samostatně a plnohodnotně v praxi používat.
Termín přihlášek
Přijímačky
Profil oboru
Obor Informační technologie je čtyřletý studijní obor zakončený maturitní zkouškou.
Zaměření Vývoj aplikací a her si žáci volí během prvního roku studia v rámci studia oboru (ŠVP) Informační technologie, který vychází z RVP Informační technologie (18-20-M/01).
Profil absolventa
Příprava žáků je zaměřena zejména na oblasti spojené s programováním a počítačovou grafikou, konkrétně na vývoj aplikací, webových aplikací vč. her, programování, skriptování pro grafické 3D aplikace, 2D a 3D grafiku, 3D animace, projektovou dokumentaci, testování aplikací a her, technické vybavení počítačů, vč. herních zařízení, operační systémy a počítačové sítě.
Termín přihlášek
Přijímačky
Profil oboru
Vývoj IT a průmyslových aplikací má posílenou výuku 3D grafiky v programu 3D studio max. Jedná se o tvorbu modelů, textur, práci s materiály a jejich aplikace na model. Dále práce se světlem a vizualizace těchto modelů.
Studenti se seznámí také s tvorbou jednoduchých animací a s principem jejich tvorby. Do výuky je zařazen předmět Programování, ve kterém žáci získávají základy programovacích jazyků Java, Python a C++, které patří v současnosti mezi nejpoužívanější. V rámci vytváření her je nově přidán předmět Herní enginy.
V oblasti IT a průmyslových aplikací je součástí výuky i 2D grafika, webové aplikace a robotizace. V rámci praktických cvičení žáci pracují na konkrétních zadaní v jednotlivých kategoriích – vytváření jednoduchých her nebo IT aplikací.
Profil absolventa
Vývoj IT a průmyslových aplikací je technický obor s vyšším podílem všeobecného vzdělávání vč. studia dvou cizích jazyků a výrazným zastoupením těch vzdělávacích oblastí, které jsou obsahem i metodami práce významné pro rozvoj technického myšlení. Studium je zaměřené na počítačové, mobilní, průmyslové aplikace a herní průmysl a rozšířené o výuku počítačového modelování a animací.
Může se uplatnit na všech pracovištích, na kterých se vyžaduje připravenost k efektivní práci s prostředky informačních a komunikačních technologií, modelování v 3D modelářích, řešení jednodušších programátorských úloh, tvorba a úprava webových stránek, využívání CAD systémů, znalost dvou cizích jazyků, dodržování normalizace a standardizace, znalost základních poznatků z ekonomiky, řízení, pracovního práva a managementu.
Může vykonávat tyto pracovní pozice: průmyslový designér, 3D grafik, animátor, programátor, designér, technik, technolog, technologický projektant, modelář ve vývojových oddělení podniků, konstruktér, kontrolor jakosti, zkušební technik, technik měření.